Photos from the show

The first few photos from the show – taken by Gorm J. Siiger – is found to the right.
These are free to use for publicity regarding the Copenhagen Bike Show.

If you need photos in a higher resolution or need further information, please contact Christian Ritter by e-mail christian@ritter.dk or cell +45 20420006.

Press release (in Danish only)

// FOR IMMEDIATE RELEASE //

København, den 17. marts 2019

Øksnehallen skabte den perfekte kulisse for cykelfest i weekenden

Rekord mange udstillere fra ind- og udland

Copenhagen Bike Show blev afholdt i den forgangne weekend i Øksnehallens smukke lokale, og at dømme efter de mange glade besøgende, var det et stort hit. De 191 udstillede brands var da også ny rekord, og de fordelte sig på mere end 80 udstillere fra ind- og udland.

Cykelmessen har fokus på innovation, design og funktionalitet for motionister, pendlere og børnefamilier og blev besøgt af mere end 14.000 gæster fordelt på 8.483 om lørdagen og 5.836 om søndagen.

Foredrag af høj kvalitet var et hit hos publikum

Den centrale scene dannede rammen om en lang række foredrag af høj kvalitet, som trak flere hundrede personer til. Lørdag gik Fabian Cancellara på scenen og underholdte med anekdoter fra en lang og succesrig karriere, der bl.a. tæller 3 sejre i Paris-Roubaix, 8 etape sejre i Tour de France, en olympisk guldmedalje og meget, meget mere.

Senere samme dag kunne man bl.a. opleve Michelle Vesterby fortælle om livet som kommende moder og eliteudøver, samt Rune Larsen, der holdt foredrag om ”Science i cykling”.

Om søndagen trak Kenneth og Marie fra bikepackers.dk fulde huse, da de fortalte om deres tur på 30.500 km fra Ildhavet til Ishavet. Og senere kunne man opleve Brian Holm i selskab med Jesper Skibby, Jesper Worre og Jesper Mørkøv, da Radio Godefroot optog deres podcast på United Cycling’s stand.

Demonstration af Airbag hjelm fra Hövding

Søndag eftermiddag kunne de besøgende se den geniale airbag hjelm fra svenske Hövding i aktion, da et simuleret fald på cykel udløste hjelmen til stor begejstring for alle – og især børnene.

Planer for 2020

Den endelige dato for messen til næste år ligger ikke fast, men det bliver med stor sandsynlighed weekenden den 14. – 15. marts 2020 og med sikkerhed igen i Øksnehallen i København

Nordic Bike Shows A/S er firmaet bag Copenhagen Bike Show, der siden 2015 har arrangeret Skandinaviens største cykelmesse i København.

For yderligere information bedes du kontakte:

Arrangør: Christian Ritter

Mobil: +45 20420006

Mail: christian@ritter.dk

The legal address of the company

NORDIC BIKE SHOWS A/S
INDUSTRIKROGEN 4-B
DK-2635 ISHØJ

The show takes place here

ØKSNEHALLEN
HALMTORVET 11